– Er det fare for at dere går konk, om markedet ikke bedrer seg?

Company banner

Hun regner med å tape syv milliarder kroner

Dette mener den nye næringsministeren om norske sjøfolk

Per Sævik: – Tror vi hadde krasjet selv om oljeprisen ikke hadde falt

Tre eksperter om fremtiden til den norske offshoreflåten

– Offshorebåter er ikke bygget for å ligge i ro i lang tid

- Mange kloke hoder har forsvunnet ut av rederiene

– Det tar fort et par måneder å ta et offshorefartøy ut av opplag

DNV GL: – Den kritiske grensen for opplag går ved ett år

Nå er de sikret jobb i minst tre år til

Han tapte 50 millioner offshore. Nå er han klar til å satse igjen.

De har hver sin 80-prosentregel

Rederiforbundet: 2 av 3 som har mistet jobbene er norske

Slik jobber et av verdens største rederier med big data

Eidesvik og Møkster frykter ikke den nye rederigiganten

DOF-sjef Mons Aase: – Det kommer til å renne mye blod

Han bestilte kake og ante fred og ingen fare. Så smalt det.

– Høsten 2015 tviholdt vi i alt som kunne holde dette intakt

Havila-sjefen: – Det tøffeste har vært å gi folk sparken

– Skraping blir redningen for rigg, men ikke for rederiene

– Gjeldsforhandlinger er mer psykologi enn regneark

– Det bør sendes et tydelig politisk signal til Statoil

Hør de første episodene av Syslas nye shipping-podcast

– Jeg har ikke ligget våken en eneste natt på grunn av 1985

– Oljeselskapene bruker samme taktikk i dag som i ’86

– I løpet av få måneder rykker de inn med store pengesekker

PODCAST: Finnes det en fremtid for norske sjøfolk?