SNAPPET

Bastø-ferja blir halv-elektrisk

En hybridferje skal settes inn på Norges mest trafikkerte ferjesamband, mellom Moss og Horten. CO2-utslippene kuttes dermed med nesten 3.900 tonn i året. (Nettavisen)

SNAPPET

Mot full nedstenging av prestisjefabrikk

Jens Ulltveit-Moe og flere investorer stilte opp da Rec Silicon hentet 170 millioner kroner tirsdag kveld. Om under to måneder kan Recs prestisjeanlegg være stengt i lang tid fremover. (DN)

SNAPPET

SNAPPET

Får Enova-støtte til å utvikle autonome transportferger

Matvaredistributøren Asko vil bygge to autonome fartøy til å krysse Oslofjorden elektrisk og utslippsfritt fra 2024.  Nå får Asko 119 millioner kroner i støtte til å bygge to sjødroner som skal erstatte 150 daglige trailerturer mellom Østfold og Vestfold. (TU)

SNAPPET

Venter boom i havvind

Storbritannia vil mer enn tredoble antallet jobber i havvind til 27.000 innen 2030. Veksten innen havvind gir muligheter også for norske leverandører, tror vindbransjen. (E24)

SNAPPET

Kjøper fransk solcelle-selskap

Otovo kjøper opp franske In Sun We Trust for 2,7 millioner euro. Selskapene verdsettes nå til 64 millioner euro, tilsvarende 624 millioner kroner. (Shifter)

Aksjelive

SNAPPET

Bastø-ferja blir halv-elektrisk

En hybridferje skal settes inn på Norges mest trafikkerte ferjesamband, mellom Moss og Horten. CO2-utslippene kuttes dermed med nesten 3.900 tonn i året. (Nettavisen)

Mot full nedstenging av prestisjefabrikk

Jens Ulltveit-Moe og flere investorer stilte opp da Rec Silicon hentet 170 millioner kroner tirsdag kveld. Om under to måneder kan Recs prestisjeanlegg være stengt i lang tid fremover. (DN)

Får Enova-støtte til å utvikle autonome transportferger

Matvaredistributøren Asko vil bygge to autonome fartøy til å krysse Oslofjorden elektrisk og utslippsfritt fra 2024.  Nå får Asko 119 millioner kroner i støtte til å bygge to sjødroner som skal erstatte 150 daglige trailerturer mellom Østfold og Vestfold. (TU)

Venter boom i havvind

Storbritannia vil mer enn tredoble antallet jobber i havvind til 27.000 innen 2030. Veksten innen havvind gir muligheter også for norske leverandører, tror vindbransjen. (E24)

Kjøper fransk solcelle-selskap

Otovo kjøper opp franske In Sun We Trust for 2,7 millioner euro. Selskapene verdsettes nå til 64 millioner euro, tilsvarende 624 millioner kroner. (Shifter)

Elektriske biler hjelper ikke

Elektriske biler og energieffektivisering hjelper ikke noe. Det internasjonale energibyrået ser ingen tegn på at oljeetterspørselen vil avta. (DN)

Aksjelive

SNAPPET

Bastø-ferja blir halv-elektrisk

En hybridferje skal settes inn på Norges mest trafikkerte ferjesamband, mellom Moss og Horten. CO2-utslippene kuttes dermed med nesten 3.900 tonn i året. (Nettavisen)

Mot full nedstenging av prestisjefabrikk

Jens Ulltveit-Moe og flere investorer stilte opp da Rec Silicon hentet 170 millioner kroner tirsdag kveld. Om under to måneder kan Recs prestisjeanlegg være stengt i lang tid fremover. (DN)

Får Enova-støtte til å utvikle autonome transportferger

Matvaredistributøren Asko vil bygge to autonome fartøy til å krysse Oslofjorden elektrisk og utslippsfritt fra 2024.  Nå får Asko 119 millioner kroner i støtte til å bygge to sjødroner som skal erstatte 150 daglige trailerturer mellom Østfold og Vestfold. (TU)

Venter boom i havvind

Storbritannia vil mer enn tredoble antallet jobber i havvind til 27.000 innen 2030. Veksten innen havvind gir muligheter også for norske leverandører, tror vindbransjen. (E24)

Kjøper fransk solcelle-selskap

Otovo kjøper opp franske In Sun We Trust for 2,7 millioner euro. Selskapene verdsettes nå til 64 millioner euro, tilsvarende 624 millioner kroner. (Shifter)

Elektriske biler hjelper ikke

Elektriske biler og energieffektivisering hjelper ikke noe. Det internasjonale energibyrået ser ingen tegn på at oljeetterspørselen vil avta. (DN)

Aksjelive