Solstad Offshore har inngått en kontrakt på 90 dager med Repsol Sinopec for konstruksjonskipet Normand Jarstein.

Jobben som skal starte i slutten av april, har i tillegg opsjon på ytterligere 60 dager.

De kommersielle betingelsene er konfidensielle mellom partene.

Flagget hjem tidligere Rem-skip

Det Kleven-bygde fartøyet ble levert i august 2014 og er et av fartøyene som kommer fra Rem-flåten.

Rederiet på Møre ble kjøpt opp i fjor sommer, og før jul var fusjonen med Solstad formelt på plass. Med det overtok Solstad en flåte på 18 skip med en bokført verdi på 3,5 milliarder.

Onsdag var konstruksjonsskipet innflagginget fra Bahamas til Norsk Internasjonalt Skipsregister (NIS), og Rem Pioneer-navnet byttet ut med Normand Jarstein.

Malt og omdøpt

Tre andre Rem-skip har fått nye kontrakter etter fusjonen, og dermed skiftet farge fra blått til oransje og fått nytt navn på skutesiden:

I januar fikk den første Rem-båten ny kontrakt etter fusjonen. Rem Installer er malt om og omdøpt til Normand Jarl, for å gå inn på kontrakt med Dong Energy Wind Power.

Solstad Offshore inngikk i februar en kontrakt med Allseas for leie av konstruksjonsskipet Normand Poseidon, som er døpt om fra Rem Poseidon.

Dette skal skipene hete

I den siste kvartalsrapporten avslører Solstad hvordan de vil døpe om resten av Rem-flåten:

  • Rem Installer -> Normand Jarl
  • Rem Pioneer -> Normand Jarstein
  • Rem Ocean -> Normand Ocean
  • Rem Poseidon -> Normand Poseidon
  • Rem Vision -> Normand Tonjer
  • Rem Gambler -> Normand Drott
  • Rem Fortress -> Normand Falnes
  • Rem Fortune -> Normand Fortune
  • Rem Leader -> Normand Leader
  • Rem Commander -> Normand Naley
  • Rem Provider -> Normand Provider
  • Rem Server -> Normand Server
  • Rem Mermaid -> Normand Sira
  • Rem Arctic -> Normand Skude
  • Rem Supplier -> Normand Supplier
  • Rem Supporter -> Normand Supporter