– Oljeselskapene bruker samme taktikk i dag som i ’86

Østensjø Rederi kom seg gjennom krisen på 80-tallet ved å godta taps-kontrakter med Shell. Eidesvik måtte legge hele flåten sin i opplag.

MARITIM 06.05.2016 06:27 Av Gerhard Flaaten
 

Mye er likt, men det er én vesentlig forskjell på dagens krise og den norske offshore-rederier sto midt i på midten av 1980-tallet.

Hør andre episode fra Sysla Shippings podcast-kanal her:

Klikk her for å høre den i ItunesRSS-feeden finner du her.

I første episode fikk du vite hvem som sikler på norske offshore-skip fra utlandet, og hvilke utfordringer norske rederier kan støte på om de skulle velge å slå seg sammen, slik Dof og Solstad har tatt til orde for.

Hvis du ikke har hørt den, finner du den ved å klikke på denne lenken.

For å få med deg neste episode med en gang vi legger den ut, søker du etter Sysla Shipping i din foretrukne podcast-klient, og abonnerer på kanalen.

Vi setter også stor pris på om du tar deg tid til å legge igjen en vurdering. Dersom du kjenner noen andre som kan ha interesse av å høre denne episoden, kan du dele den med delingsknappene under.

Innspill, tips eller tilbakemeldinger? Vi setter stor pris på om du sender en e-post til redaksjonen@sysla.no.